۱۳۸۶ اسفند ۱۸, شنبه

پیام شهریار ایران اعلاحضرت همایونی رضا شاه دوم پهلوی به مناسبت هشتم مارس

من ترک عشق شاهد و ساغر نمی کنم

صدبار توبه کردم و دیگر نمی کنم

باغ بهشت و سایه توبا و قصر حور

با خاک کوی دوست برابر نمی کنم

بار دیگر آفتاب عالمتاب و مهر بی پایان میهن لب گشودند تا پیامی دهند. سرور کائنات٬ شاهنشاه خوبان اعلاحضرت رضا شاه دوم پهلوی اراده کردند تا به مناسبت هشتم مارس" روز جهانی زن" پیامی را به زنان زیر ستم ایرانی ابلاغ فرمایند. وجود مبارک اعلاحضرت٬ همواره توجه و دغدغه ویژه یی نسبت به وضعیت زن در ایران و "تاریک اندیشی" و "زن ستیزی" حاکم بر امروز داشته و بارها و بارها پیام هایی از این دست صادر کرده اند.

متن پیام معظم له به شرح زیر است:

دبیرخانۀ رضا پهلوی
جمعه 17 اسفند 1386
هم میهنان عزیزم،

مردم گیتی در همۀ کشورها روز هشتم مارس را گرامی میدارند و جشن می گیرند و این گرامیداشت را با تکیه برارج بشری، حقوق برابر و منزلت خانوادگی و اجتماعی بانوان توام و برجسته می سازند.

سازمان ملل متحد سال جاری را بمناسبت روز جهانی زن، سال «سرمایه گذاری برای بانوان و دوشیزگان» اعلام کرده است. براستی این نیروی عظیم انسانی تنها با سرمایه گذاری بی دریغ در زمینۀ آموزش و پرورش و رشد استعدادهای خدادادی بانوان، با ایجاد فرصت های برابر، با تامین حقوق مساوی در ازای کار مساوی و بالاخره همراه با برخورداری بانوان از حقوق انسانی خود شکوفا می شود. در پرتو این شکوفایی است که ما نه تنها کودکانی برومند و خوشبخت خواهیم داشت، بلکه مردان نیز درکنار بانوانی شاد، فعال، فهیم و با هنراحساس غرورخواهند کرد.

من این روز بزرگ را به یکایک شما بانوان و دوشیزگان ایران شادباش می گویم.

اطمینان دارم که شما این روز فرخنــده را با همۀ جّـو ناشی از تاریــک اندیشی و زن ستیزی حاکمین وقت، به خوشی و میمنت برگزار خواهید کرد و پیام روز زن را در کوه ها و دشت های سرزمین مقدسمان پرطنین خواهید ساخت.

خداوند نگهدارایران باد
رضا پهلوی

با سپاس از سایت محترم ایران ب ب ب

________

نگاشته شده در تاریخ نوزدهم اسفند دو هزار و پانصد و شصت و شش شاهنشاهی

هیچ نظری موجود نیست: