۱۳۸۷ تیر ۱۸, سه‌شنبه

متن کامل پیام ملوکانه رضا شاه دوم به مناسبت سالگرد هجده تیر

در ضمیر تک تک آزادگان و آزادیخواهان و در متن مبارزه هر وطن پرستی همیشه و هر زمان امید و انگیزه یی نهفته است که به آنان اعتماد به نفس، جرات و شرف مبارزه را موهبت می کند. گرچه هر آنکه قدمی در راه وطن برمی دارد قطعن دیدگاه و هدف مشخصی داشته و اگرچه ممکن است زوایای دید همگان یکی نباشد و بعضن هدف غایی را تفسیر به رای کنند٬ حقیر اطمینان محکمی دارم انگیزه و خط دهنده اصلی مبارزه و قدم برداشتن در راه متعالی آزادی ایران، وجودی جز وجود مبارک اعلاحضرت نبوده و نیست و نخواهد بود.

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد هجده تیر٬ مطابق هر سال پدر فرزانه ملت و شهریار هماره برقرار ایران، نظری از سر کرامت بر سر ما انداخته و چونان همیشه اراده فرمودند تا پیامی را بدین مضمون ابلاغ کرده و قلب های افسرده ایرانیان را به لطف کلام شیوا و دلنشین شان به تپیدن درآورند.

ذات مبارک اعلاحضرت رضاشاه دوم پهلوی در متن پیامی که به ملت ایران تفقد فرموده اند، نقش دانشجویان و جوانان مبارز را در این روزهای سرنوشت ساز از هر زمانی حیاتی تر دانسته و در سطر های واپسین پیام شاهانه با صراحت اعلام کردند:"من اعتقاد راسخ دارم که راه شما سازندگان ایران فردا، راه پیروزی است".

به راستی که با خواندن هر پیامی از جانب آن خورشید دل انگیز و رخشان، اشک شوق است که میهمان دیده ها می شود و حسی خوشایند سراغ مان را می گیرد که بر کوهی از استواری و ایمان تکیه زده ایم و تکیه گاه مان، جان پناه تاریخ سترگ و بلندبالای ایرانزمین است:

همه عمر بر ندارم سر ازین خمار مستی

که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد

دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی

رضاشاه دوم پهلوی در پیام سرتاسر جود و کرامت شان- که از ذات بی پایان یک وجود مطلق سرچشمه می گیرد- اقیانوسی از امید را رو در روی ما نمایان می سازند و انگیزه یی صدچندان تا به زودی قادر شویم ریشه نظام تاریک اندیشان واپس گرای اسلامی را براندازیم و تاریخ را با دست توانای ایرانی دوباره قلم بزنیم.

متن کامل پیام معظم له به شرح زیر است :

سه شنبه 18 تير 1387

هم میهنان عزیزم،

جنبش دانشجویی در ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ فریاد آزادیخواهی نسلی بـود که از یک انقلاب بی هدف پیشینیان خود جز خفقان و بی دادگری بهره ای نبرده است.

دانشجویان در آن روز بپا خاستند تا زنجیرهای اسارت را بگسلند و راه را به سوی ترقی و آزادی برای خود و نسل های آینده بازگشایند.

دانشگاه همیشه بستر تحولات سیاسی و مکتب آزاداندیشی و سنگـر مبـارزه با خفقان و بی عدالتی بوده است.

دانشجویان و جوانان برومند ایران

در این روزهای حساس و سرنوشت ساز نقش شما سازندگان ایران فردا از هر زمان حیاتی تراست. شما مواجه با رژیمی هستید که با تمام قدرت در صدد نابودی تاریخ، فرهنگ و هویت ملی شما است با ایرانی و ایرانیت در ستیزاست و بیگانه پرستی را برای خود افتخار می داند.

مقاومت و پایداری شما در مقابل چنین رژیمی قابل ستایش است. من اعتقاد راسخ دارم که راه شما سازندگان ایران فردا، راه پیروزی است.
دراین راه پرفراز و نشیب من همواره همراه با شما در تلاش هستم.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی

لینک به سایت ملوکانه اعلاحضرت رضاشاه دوم پهلوی

_________
نگاشته شده در تاریخ نوزدهم تیر دو هزار و پانصد و شصت و هفت شاهنشاهی

هیچ نظری موجود نیست: